• Kultura filmowa prowincji dolnośląskiej. Kina właściciele, widzowie

Książka stanowi kontynuację pierwszej monografii Urszuli Biel, dotyczącej kinematografii województwa śląskiego w latach 1918-1939. Obszarem obecnych badań stała się prowincja górnośląska, czyli część regionu, jaka przypadła Niemcom po I wojnie światowej. Pracę oparto na szerokich kwerendach archiwalnych. Na tle kontekstów historycznych (Niemiec, Górnego Śląska, kinematografii weimarskiej, hitlerowskiej, a także europejskiej i światowej) przyglądamy się lokalnej dynamice rozwoju omawianej dziedziny. W jej głównym polu widzenia są tutejsze kina, ich właściciele oraz menadżerowie. Równie ważne okazały się zachowania publiczności, będącej ważnym ogniwem zachodzących zmian.

59.00
szt. Do przechowalni
Opinie
brak ocen
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 14.69
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 14.69
Kurier InPost 15.79
Przesyłki zagraniczne - Poczta Polska 18.9
Dostępność Średnia dostępność

Zamówienie telefoniczne: 48-713759507

Zostaw telefon

O książce

Autor: Urszula Biel

Tytuł: Kultura filmowa prowincji dolnośląskiej. Kina właściciele, widzowie

Oprawa: twarda

Wymiary: 23,5 cm x 15,5 cm

Liczba stron: 575

ISBN: 798-83-65988-47-8

Wydawca: Wydawnictwo Nauka i Innowacje

 

Książka stanowi kontynuację pierwszej monografii Urszuli Biel, dotyczącej kinematografii województwa śląskiego w latach 1918-1939. Obszarem obecnych badań stała się prowincja górnośląska, czyli część regionu, jaka przypadła Niemcom po I wojnie światowej. Pracę oparto na szerokich kwerendach archiwalnych.

Na tle kontekstów historycznych (Niemiec, Górnego Śląska, kinematografii weimarskiej, hitlerowskiej, a także europejskiej i światowej) przyglądamy się lokalnej dynamice rozwoju omawianej dziedziny. W jej głównym polu widzenia są tutejsze kina, ich właściciele oraz menadżerowie. Równie ważne okazały się zachowania publiczności, będącej ważnym ogniwem zachodzących zmian.

W dotychczasowych badaniach nad historią Górnego Śląska dominowała kategoria relacji polsko-niemieckich. Nie zapominając o nich, autorka daje prymat fenomenowi kultury popularnej. W omawianym okresie jej najważniejszą gałęzią stał się film, który przeobraził lokalne społeczności, zdemokratyzował ich sposób uczestnictwa w kulturze oraz urównouprawnił formy spędzania wolnego czasu.

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie