• Obrazo-światy. Dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera

To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer - samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim - jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie. Niniejsza praca jest próbą rozpoznania i opisu Tykwerowskiej idei kina, w tym charakterystycznego dla tego twórcy języka filmu. Autorka zwraca uwagę na intertekstualne związki między filmami, dokonując ich analizy i (re)interpretacji, a także umieszczając je w szerszym, pozafilmowym kontekście.

37.90
szt. Do przechowalni
Opinie
brak ocen
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 14.69
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 14.69
Kurier InPost 15.79
Przesyłki zagraniczne - Poczta Polska 18.9
Dostępność Mało

Zamówienie telefoniczne: 48-713759507

Zostaw telefon

O książce

Autor: Ewa Fiuk

Tytuł: Obrazo-światy. Dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera

Seria: Niemcy - Media - Kultura

Oprawa: twarda

Wymiary: 21 cm x 13 cm

Liczba stron: 291

ISBN: 978-83-7977-197-4

Wydawca: Oficyna wydawnicza ATUT

 

To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer - samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim - jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie. Niniejsza praca jest próbą rozpoznania i opisu Tykwerowskiej idei kina, w tym charakterystycznego dla tego twórcy języka filmu. Autorka zwraca uwagę na intertekstualne związki między filmami, dokonując ich analizy i (re)interpretacji, a także umieszczając je w szerszym, pozafilmowym kontekście.

Autorka opisuje twórczość Tykwera z niewątpliwym znawstwem, prowadząc Czytelnika po meandrach jego stylistycznych wyborów fabularnych preferencji. W szkicowanym przez nią portrecie Tykwer jest reżyserem chętniej podejmującym tematy o wymiarze uniwersalnym czy globalnym niż wyłącznie niemieckim, choć zarazem z tego między innymi powodu wpisuje się on doskonale w wizję nowoczesnego twórcy niemieckiego właśnie.

dr hab. Konrad Klejsa

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie