• Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933-1949

Książka ukazuje dynamikę światów wyobrażonych niemieckiego kina. Ważniejsze od rygoru historycznofilmowego są tu mechanizmy i style porozumienia twórców, producentów, decydentów z widzami, które autor wyłania w obrębie kinematografii nazistowskiej oraz zróżnicowanych kultur filmowych powojennych stref okupacyjnych Niemiec. Podejście takie sprzyja dostrzeganiu rozmaitych konfiguracji faktów i zjawisk kulturowych, niesprowadzalnych do jednego tylko modelu dziejów kina, na czoło wysuwając różne porządki splotu medialno-kulturowego. Obok części autorskiej książka zawiera wybór kilkunastu tekstów źródłowych kontekstualizujących autorski wywód.

32.90
szt. Do przechowalni
Opinie
brak ocen
Wysyłka w ciągu 3 dni
Cena przesyłki 14.69
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 14.69
Kurier InPost 15.79
Przesyłki zagraniczne - Poczta Polska 18.9
Dostępność Mało

Zamówienie telefoniczne: 48-713759507

Zostaw telefon

O książce

Autor: Andrzej Gwóźdź

Tytuł: Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933-1949

Seria: Niemcy - Media - Kultura

Oprawa: twarda

Wymiary: 21 cm x 13 cm

Liczba stron: 453

ISBN: 978-83-7977-294-0

Wydawca: Oficyna wydawnicza ATUT

 

Książka ukazuje dynamikę światów wyobrażonych niemieckiego kina. Ważniejsze od rygoru historycznofilmowego są tu mechanizmy i style porozumienia twórców, producentów, decydentów z widzami, które autor wyłania w obrębie kinematografii nazistowskiej oraz zróżnicowanych kultur filmowych powojennych stref okupacyjnych Niemiec. 

Podejście takie sprzyja dostrzeganiu rozmaitych konfiguracji faktów i zjawisk kulturowych, niesprowadzalnych do jednego tylko modelu dziejów kina, na czoło wysuwając różne porządki splotu medialno-kulturowego. Obok części autorskiej książka zawiera wybór kilkunastu tekstów źródłowych kontekstualizujących autorski wywód.

Monografia stanowi oryginalne całościowe ujęcie niemieckiej twórczości filmowej od roku 1933 po moment utworzenia dwu państw niemieckich. Dzięki wskazaniu na określone ciągłości (personalne, estetyczne, produkcyjne), dzięki rekonstrukcji mechanizmów oraz "układów" decyzyjno-politycznych, dzięki odwołaniu się do wyników badań archiwalnych, teza o swoistej ciągłości staje się nader wyrazista. To jest znakomity koncept, to jest rzetelna realizacja tego konceptu. Na podkreślenie zasługuje nadto rekonstrukcja i uwypuklenie (szeroko rozumianych) technologicznych przemian produkcji filmowej, zwłaszcza że miały one niezwyczajne znaczenie dla produkcji i twórczości filmowej kolejnych dziesięcioleci.

Prof. dr hab. Hubert Orłowski

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie