-
Film jako przestrzeń transkulturowa. Współczesny przypadek niemiecki
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 16.99 |
Dostępność | Średnia dostępność 30 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 48-713759507
Zostaw telefon |
Film jako przestrzeń transkulturowa. Współczesny przypadek niemiecki
Autorka: Ewa Fiuk
Język publikacji: polski
Oprawa: twarda
Wymiary: 140 x 200 mm
Liczba stron: 560
ISBN: 978-83-66810-40-2 / 978-83-66519-85-5
Wydawca: Wydawnictwo Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta UWr / Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk
Opis
Monografia jest próbą kompleksowego ujęcia współczesnej niemieckiej twórczości filmowej ze szczególnym uwzględnieniem jej wymiaru transkulturowego. Chodzi przy tym o zjawiska i produkcje powstałe w okresie od zjednoczenia Niemiec w roku 1990 do początku lat 20. XXI wieku. Film – jako medium, tekst kultury, ale także obszar i rezultat działania określonych stosunków społeczno-politycznych – zajmuje tu miejsce centralne, nie stanowi jednak wyłącznej płaszczyzny analizy. Warunki życia w kraju imigracyjnym, postmigracyjny charakter społeczeństwa niemieckiego oraz transkulturowe i transnarodowe przepływy między współtworzącymi je osobami w oczywisty sposób kształtują rodzaj, strukturę i kierunek rozwoju tamtejszej produkcji filmowej. Wszystkie te aspekty okazują się istotną częścią refleksji zawartej w książce, w rezultacie zaś czynią z niej publikację o charakterze nie tylko filmoznawczym, lecz także niemcoznawczym.
Przyjęta przez Ewę Fiuk perspektywa pozwala na dostrzeżenie różnorodności doświadczenia migrantów oraz usytuowania go w różnorodnych kontekstach. [...] Autorka w sposób nad wyraz kompetentny porusza się po złożonych kontekstach społecznych, kulturowych i politycznych, sytuując analizowane filmy na tle przemian zachodzących we współczesnym świecie, co wymaga nie tylko bardzo dobrej znajomości języka niemieckiego, ale również kultury naszych zachodnich sąsiadów. Całość świadczy o olbrzymiej wiedzy na temat omawianych zjawisk (nie tylko artystycznych) oraz jest świadectwem dojrzałości intelektualnej badaczki.
prof. dr hab. Krzysztof Loska