-
Kino Hanny Schygulli
Aktorstwo Hanny Schygulli niemal pół wieku po jej debiucie w roku 1968 nieustannie zaciekawia. Ukształtowana przez teatr i film Rainera Wernera Fassbindera, po jego śmierci znakomicie odnalazła się w filmach innych twórców, zarówno niemieckich, jak i europejskich czy amerykańskich (Wim Wenders, Volker Schlöndorff, Jean-Luc Godard, Carlos Saura, Andrzej Wajda, Marco Ferreri, Agnes Varda, Fatih Akin). Aktorka od samego początku dzieli swój talent między różne gatunki i formy filmowe, przez lata pozostaje aktywna w teatrze, nadal występuje na estradzie i sama staje za kamerą, eksperymentując z filmem. Do książki dołączony jest film w reżyserii Andrzeja Wajdy Miłość w Niemczech.
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 16.99 |
Dostępność | Mało 20 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 48-713759507
Zostaw telefon |
O książce
Redakcja naukowa: Andrzej Gwóźdź
Tytuł: Kino Hanny Schyguli
Seria: Niemcy - Media - Kultura
Oprawa: twarda
Wymiary: 21 cm x 13 cm
Liczba stron: 392
ISBN: 978-83-7977-094-6
Wydawca: Oficyna wydawnicza ATUT
Aktorstwo Hanny Schygulli niemal pół wieku po jej debiucie w roku 1968 nieustannie zaciekawia. Ukształtowana przez teatr i film Rainera Wernera Fassbindera, po jego śmierci znakomicie odnalazła się w filmach innych twórców, zarówno niemieckich, jak i europejskich czy amerykańskich (Wim Wenders, Volker Schlöndorff, Jean-Luc Godard, Carlos Saura, Andrzej Wajda, Marco Ferreri, Agnes Varda, Fatih Akin). Aktorka od samego początku dzieli swój talent między różne gatunki i formy filmowe, przez lata pozostaje aktywna w teatrze, nadal występuje na estradzie i sama staje za kamerą, eksperymentując z filmem.
Książce przyświeca typowo kinofilski zamysł nadania dorobkowi aktorskiemu Hanny Schygulli statusu twórczyni, w duchu polityki autorskiej Cahiers du Cinéma. Apologetycznej intencji towarzyszy jednakże wyważony krytycyzm, który miejscami osiąga poziom wręcz modelowy analizowania fenomenu aktorstwa bądź to z perspektywy filmoznawczej, bądź to antropologii kultury. [...] Całość pozwala lepiej zrozumieć fenomen aktorki intrygującej, wnoszącej do niemal każdej kreacji lekki ślad ekscentryczności, by nie powiedzieć "dziwności", żądnej wyzwań, poszukującej w kolejnych rolachnowuch doświadczeń i zmiany, ale potrafiącej też w inteligentny sposób grać swoim wizerunkiem ekranowym ukształtowanym w okresie współpracy z Rainerem Wernerem Fassbinderem.
dr hab. Jacek Ostaszewski
Do książki dołączony jest film w reżyserii Andrzeja Wajdy Miłość w Niemczech.