- 
      Koszyk jest pusty
 - 
      x
 
- 
              
Narodowy socjalizm. W kinie zjednoczonych Niemiec
 
                
              Książka ukazuje filmowy rozrachunek z nazizmem w kontekście zmian zachodzących w niemieckiej kulturze pamięci, stanowiących fundament niemieckiej tożsamości. Autorka koncentruje się na przedstawieniach narodowego socjalizmu w kinie zjednoczonych Niemiec, starając się wyjaśnić między innymi przyczyny nawrotu dyskursu niemieckich ofiar. Praca pozwoli czytelnikowi zapoznać się z niemieckim spojrzeniem na Trzecią Rzeszę, drugą wojnę światową i Holocaust, obecnymi w twórczości filmowej, a także włączyć się do debaty na temat trudnego dziedzictwa Niemców.
| Opinie | |
| Wysyłka w ciągu | 3 dni | 
| Cena przesyłki | 16.99 | 
| Dostępność | 
            
                
                  Mało
                
                 | 
        
| Kod kreskowy | |
| EAN | 
Zamówienie telefoniczne: 48-713759507
| Zostaw telefon | 
O książce
Autor: Joanna Trajman
Tytuł: Narodowy socjalizm. W kinie zjednoczonych Niemiec
Seria: Niemcy - Media - Kultura
Oprawa: twarda
Wymiary: 21 cm x 13 cm
Liczba stron: 564
ISBN: 978-83-7432-996-5
Wydawca: Oficyna wydawnicza ATUT
Książka ukazuje filmowy rozrachunek z nazizmem w kontekście zmian zachodzących w niemieckiej kulturze pamięci, stanowiących fundament niemieckiej tożsamości. Autorka koncentruje się na przedstawieniach narodowego socjalizmu w kinie zjednoczonych Niemiec, starając się wyjaśnić między innymi przyczyny nawrotu dyskursu niemieckich ofiar. Praca pozwoli czytelnikowi zapoznać się z niemieckim spojrzeniem na Trzecią Rzeszę, drugą wojnę światową i Holocaust, obecnymi w twórczości filmowej, a także włączyć się do debaty na temat trudnego dziedzictwa Niemców.
Jeśli zauważyć, że Joanna Trajman jako pierwsza odważnie wkroczyła na ten pozbawiony wcześniejszych prób syntezy obszar badawczy, to w pierwszym rzędzie należy zwrócić uwagę na imponującą poznawczymi aspiracjami skalę tego przedsięwzięcia. Jego realizacja wymagała bowiem wielostronnych kompetencji: niemcoznawczych, historycznych, politologicznych, kulturoznawczych, ale też historyczno-filmowych. Jednakże same kompetencje, choć godne uznania, na niewiele by się zdały, gdyby nie szły w parze z talentem naukowym oraz intelektualną wyobraźnią Autorki, którym to zaletom jej książka zawdzięcza harmonijną, spójną, poznawczo efektywną i rozległą wizję podjętego tematu.
Dr hab. Tadeusz Szczepański